Hulp gezocht onderhoud Scheppach van dikte bank.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.226
2.644
Wat meet je? Hoe is de stelruimte van je motorophanging? Er zou een spz 1052 op moeten zitten.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.226
2.644
Een gewone Z riem is 10 breed en 6 hoog. Maar past een 8mm hoge riem in je poelie? Want meestal is de v groef in je poelie diep genoeg om er een spz in te leggen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.226
2.644
Bij techniekwebshop in de aanbieding . 9 euro en wat centen in de btw. Van optibelt, wat een goed merk is. VB 101016 of 101030.
 
  • Leuk
Waarderingen: Scheppie

FJF1985

Nieuw lid
2 mei 2024
21
6
Oost-Souburg
Allemaal bedankt hij loopt als een tierelier. Enkel de messen moet ik nog vervangen ik heb nieuwe liggen maar moet er even de tijd voor nemen kom er nog niet helemaal uit hoe ik ze moet afstellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Scheppie

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.265
312
Heelsum
Allemaal bedankt hij loopt als een tierelier. Enkel de messen moet ik nog vervangen ik heb nieuwe liggen maar moet er even de tijd voor nemen kom er nog niet helemaal uit hoe ik ze moet afstellen.
Een mooi recht houtje op het vaste blad leggen. Dan het mes in de houder plaatsen. langzaam de rol bewegen. Het mes moet het houtje net raken of 1 mm verplaatsen. Als het meer is dan moet je mes zakken. Simpeler kan niet. Beter een niet al te licht houtje nemen. Maar ook geen blok van een meter. iets van 10cm bij 2 breed en 5 tig voldoet prima. en dat steek je een paar hem over de rand van het vaste blad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hed

FJF1985

Nieuw lid
2 mei 2024
21
6
Oost-Souburg
Een mooi recht houtje op het vaste blad leggen. Dan het mes in de houder plaatsen. langzaam de rol bewegen. Het mes moet het houtje net raken of 1 mm verplaatsen. Als het meer is dan moet je mes zakken. Simpeler kan niet. Beter een niet al te licht houtje nemen. Maar ook geen blok van een meter. iets van 10cm bij 2 breed en 5 tig voldoet prima. en dat steek je een paar hem over de rand van het vaste blad.
Het is gelukt, was makkelijk met deze methode. Bedankt, nu verder met de pas stukken voor de camper te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Scheppie

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
105
50
Schouwen-Duiveland
Een mooi recht houtje op het vaste blad leggen. Dan het mes in de houder plaatsen. langzaam de rol bewegen. Het mes moet het houtje net raken of 1 mm verplaatsen. Als het meer is dan moet je mes zakken. Simpeler kan niet. Beter een niet al te licht houtje nemen. Maar ook geen blok van een meter. iets van 10cm bij 2 breed en 5 tig voldoet prima. en dat steek je een paar hem over de rand van het vaste blad.

Ik heb toch altijd geleerd dat je blokje 9-10 mm moet verplaatsen als je de messen stelt van een vvd.

Ik pak altijd een duimstok. Dat werkt perfect. Maar een keer een blokje maken met daarop twee streepjes en klaar.
Aan beide kanten dezelfde verplaatsing en je freest vlak
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.265
312
Heelsum
Ik heb toch altijd geleerd dat je blokje 9-10 mm moet verplaatsen als je de messen stelt van een vvd.

Ik pak altijd een duimstok. Dat werkt perfect. Maar een keer een blokje maken met daarop twee streepjes en klaar.
Aan beide kanten dezelfde verplaatsing en je freest vlak
Het oorspronkelijke scheppact metalen hulpstukje heeft 2 streepjes die 3 mm uit elkaar staan. Ik denk dat het niet zozeer uitmaakt hoeveel de verplaatsing is maar meer dat links en recht in ieder geval gelijk moet zijn.

En teveel dan krijg je wel een probleem met een te grote minimale afname dus dat wil je ook niet.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.